Дмитро Черниш, директор департаменту розвитку електронних систем охорони здоров'я Національної служби здоров’я України, зазначає, що медичні заклади не зобов'язані використовувати онлайн-ресурси для запису, адже цей сервіс є опційним, а не обов’язковим, про це пише 24 Канал з посиланням на "Українську правду. Життя".
Також на тему У ВООЗ назвали патогени, проти яких терміново потрібні вакцини
Онлайн запис не обовʼязковий
Всі медичні установи зобов'язані працювати з електронною системою охорони здоров'я, яка є центральною базою даних для зберігання медичних карток пацієнтів. Проте вибір методу організації прийому пацієнтів залишається за керівниками лікарень.
За словами Дмитра Черниша, в Україні все ще є значна кількість людей, які не можуть користуватися онлайн-записом через брак технологій або навичок. Для таких пацієнтів існують інші варіанти запису на медичні послуги.
Що робити, якщо лікарня не надає можливості онлайн-запису
Якщо пацієнт має направлення або готовий оплатити прийом, але не може записатися онлайн, це питання потрібно вирішувати з керівництвом медичного закладу,
– пояснює Дмитро Черниш.
Він додає, що в разі відсутності онлайн-запису, пацієнт може попросити керівника закладу про альтернативні варіанти, які можуть включати онлайн-реєстрацію або запис через стійку у реєстрації безпосередньо в лікарні.
"Керівники медичних установ повинні враховувати побажання пацієнтів, адже наразі відбувається конкуренція між лікарнями за пацієнтів, які обирають ті заклади, де отримують якісний сервіс, висококваліфікованих спеціалістів в зручний графік", – додає він.
Конкуренція медичних закладів за пацієнтів пояснюється тим, що лікарні отримують фінансування від НСЗУ виключно за надані послуги.
Дмитро Черниш також зазначає, що у разі відмови керівника закладу задовольнити запит пацієнта, скаргу можна подати до НСЗУ.